Farby, lakiery i kleje kontra program ochrony powietrza
W ostatnim dniu minionej zimy interwencyjny patrol Straży Miejskiej w Bytomiu skierowany został przez dyżurnego jednostki w rejon ulicy Piłkarskiej w celu skontrolowania stanu zadymienia pobliskiego terenu. Po krótkiej obserwacji komina budynku i jego najbliższego otoczenia podjęto decyzję o kompleksowym sprawdzeniu posesji pod kątem sposobu użytkowania kotła zasilającego instalację grzewczą. W wyniku czynności przeprowadzonych w obecności właściciela obiektu zakwestionowano między innymi składowanie w bezpośrednim sąsiedztwie pieca znacznych ilości lakierowanych płyt meblowych stosowanych – jak oświadczył obsługujący to urządzenie mężczyzna – do rozpalania węgla typu „kostka”. Spalanie odpadów poza instalacją przeznaczoną do tego celu doprowadziło do ukarania sprawcy wykroczenia naruszającego obowiązujące zakazy grzywną w postaci mandatu karnego. Zgodnie z zapisami Uchwały V/36/1/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego poinformowano właściciela o konieczności wymiany kotła na urządzenie klasy V w terminie do 2027 roku (aktualnie użytkowany wyprodukowano w roku 2009 zamieszczając na tabliczce znamionowej informację o spełnieniu warunków przewidzianych dla klasy III).