Akcja "deratyzacja"

22-04-2013

Mając na uwadze określone uchwałą Nr VII/74/12 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 17 grudnia 2012 r. terminy przeprowadzenia na terenie miasta wiosennej i jesiennej deratyzacji strażnicy z kilkutygodniowym wyprzedzeniem prowadzili kontrole stanu sanitarno - porządkowego podwórzy, strychów, piwnic i poddaszy pod kątem oczyszczenia ich ze zbędnych przedmiotów w celu pozbawienia możliwości zdobycia pożywienia przez gryzonie. Stwierdzając uchybienia zobowiązywali właścicieli nieruchomości do ich usunięcia w wyznaczonym terminie. Poprzez powyższe działania realizowano jednocześnie zadania z zakresu Ochrony Przeciwpożarowej i Ratownictwa, mające na celu usunięcie z piwnic, strychów i poddaszy budynków zbędnych przedmiotów stwarzających zagrożenie pożarowe. Od 1 do 30 kwietnia, cały obszar mieszczący się w granicach administracyjnych miasta objęty został coroczną akcją deratyzacji polegającą na jednoczesnym wyłożeniu trutki we wszystkich nieruchomościach na terenie gminy. W związku z powyższym strażnicy miejscy podjęli działania kontrolne, ukierunkowane na osiągnięcie maksymalnej skuteczności prowadzonych w tym zakresie działań. Podczas kontroli przebiegu "Akcji deratyzacji" zwraca się uwagę na terminowe wyłożenie trutek na gryzonie w budynkach wielorodzinnych oraz na terenach prywatnych posesji.
Przypominamy, że akcja deratyzacji składa się z kilku etapów i jeżeli nie jest prowadzona przez wyspecjalizowane firmy, należy poinformować podmioty zobowiązane o sposobie jej przeprowadzenia.
1. Należy oczyścić piwnice, placyki gospodarcze, podwórza, (z zalegających tam gruzów poremontowych, odpadów itp.)
2. W określonym terminie od 1 do 3 dni należy rozłożyć trutkę we wszystkich nieruchomościach (piwnice). Należy uzupełniać ubywającą trutkę.
3. Należy zebrać i utylizować padłe zwierzęta.